KURUS KETIKA MENGANDUNG

CARA KURUS UNTUK MENGANDUNG

TIP KURUS SEMASA MENGANDUNG

HERBALIFE UNTUK MENGANDUNG


Gambar 2 minggu sebelum beranak,

Alhamduillah. Lately banyak dapat kabar berita coachee yang dah kurus pregnant. Ada tu 6 tahun menunggu anak. Bila kurus sikit, alhamdulilah lebih mudah lekat,

Ada orang tanya saya, bagaimana cara nak manage berat badan supaya tidak naik terlalu banyak ketika mengandung. Saya kongsikan beberapa tip yang saya amalkan. Anak pertama naik 10kg dan hilang semula 5 kg sebaik sahaja baby keluar. Dan 5 kg baki turun tidak lama selepas tu dan get my back. Anak ke 2 naik 10 kg juga tapi nak turun amik masa 2 bulan. Bagi alasan etabolisma makin turun bila usia meningkat. Haaa

Sebelum tu, penting untuk coach bagitahu. Untuk pregnant actually, tak perlu fokus turun berat. Melainkan memang sebelum pregnant tu kita dah ada masalah berat badan dan doktor advise untuk turun itu disarankan. Kerna overweight dalam pregnancy akan menyebab banyak komplikasi ketika bersalin ye.

TIP KEKAL KURUS KETIKA PREGNANT

Tip pertama, kebanyakan kita ibu mengandung memang lapar luar biasa especially selepas 3 bulan. Itu adalah benda normal. Apa yang ibu ibu boleh buat takperlu berlapar untuk kurus tapi makan ikut tahap kelaparan. Sekali lagi saya tekankan, takperlu tahan lapar. Tapi bila lapar, sila makan. Cuma perlu amik secara bersederhana bukan berlebihan.

Tip kedua, pilih makanan yang baik. Makanan natural food. Makanan begini walaupum amik berlebihan takkan menyebab kita gemuk. Pernah tak kita jumpa orang gemuk sebab habit makan sayur atau buah? Takkan ðŸ¤—. Tapi orang gemuk adalah sebab banyak makan junk food dan process food.

TIP ANAK SIHAT DALAM KANDUNGAN

Makanan yang baik akan bentuk baby dalam perut yang sihat. Antara makanan yang bagus untuk dapatkan folate yang penting ketika pregnancy adalah sayur bayam, brocoli, kubis, buah kiwi, betik .
Selain tu, elakkan asam sebab makan asam adalah tidak bagus untuk kesihatan. Dia ada banyak bahan kimia yang boleh menyebab cancer dan pelbagai masalah kesihatan.

Coach pernah jumpa ada satu parent yang baby dia lelah sangat teruk. Sedangkan kedua dua ibu dan ayah tiada genetik lelah. Bila coach tanya si ibu makan asam kerap ke masa mengandung, dia cakap sangat gemar asam! Dari awal tahu bersalin hingga beranak. Kesiankan baby. Effect makanan si ibu akan menjejaskan kesihatan anak sehingga dewasa. Bagi ibu ibu boleh cuba makanan masam yang natural untuk kurangkan loya makan. Kalu nak juga asam, sekali sekala sahaja ye. Jangan layan sangat kerenah anak tekak😂.

Ibu mengandung siapa selalu guna alasan makan untuk dua orang untuk makan banyak? Selalukan. Coach pum sama. Komuniti kita pum kalu orang mengandung, memang diorang beria ria suruh makan sebanyak yang boleh. Sebenarnya alasan ini yang menyebab ibu naik berat dengan sangat cepat. Ibu yang tidak menjaga berat badan berisiko mendapat GDM, darah tinggi dan sebagainya. Dan ia bukan affect baby sahaja tapi juga affect kesihatan ibu.

SUPPLEMENT IBU MENGANDUNG

Ada yang tanya juga. Supplement penting untuk ibu tak? Pandangan peribadi saya sangat penting. Supplement bukan sahaja penting untuk orang biasa, ibu mengandung lagi penting. Zat kita banyak akan diberi kepada baby menyebabkan kita sendiri akan kekurangan zat jika tidak ditopup dari luar.

OMEGA HERBALIFE


Antara supplement yang coach amik ialah Omega 3. Omega 3 penting untuk kurangkan masalah lupa ketika pregnant dan membantu bentuk otak baby yang cerdik. Coach memang jenis yang sangat menjaga my brain. Bila bujang otak sangat laju. Cerdik. Tapi bila usia meningkat, mengandung dan beranak, coach perasan sangat my brain makin lupa dan makin tumpul. And benda tu of course tak bestt! So coach amik omega untuk kurangkan kemerosotan otak ðŸ˜….

Omega yang coach amik ialah omega herbalife. Omega herbalife ni antara yang dijamin berkualiti. Nak tahu omega kualiti ke tak, boleh letak omega kat freezer. Kalu dia beku, dia kurang kualiti. Sebab minyak yang baik takkan beku. Haha.


PIL CALCIUM HERBALIFE

Dan supplement kedua terpenting ialah calcium untuk bantu pertumbuhan calcium baby dan kurangkan cramp ibu mengandung. Ibu mengandung biasa bila 5 bulan ke atas akan kerap kena kejang atau cramp. Sakitnya menjerit jerit. Tak ramai tahu benda ni boleh dicegah dengan pengambilan calcium ketika pregnant.

Selain tu selalu tak jumpa ibu yang patah gigi masa mengandung? Ramai kan. Gila ar tak best. Gigi kita gigi kekal. Kalu patah kat depan, rongak seumur hidup taw.
So calcium ni penyelamat untuk elak gigi si ibu patah ketika mengandung. Dan juga bantu gigi baby kuat. So benda ni wajib ada kalu saya pregnant.



Coach sendiri memang amik calcium Herbalife ni. Sebab dia dah siap sekali pakej vitamin D yang membantu penyerapan. So kalu amik calcium je tanpa vitamin D, keberkesan calcium kurangla.

HERBALIFE F1 SHAKE




Dan juga of course multivitamin atau nutrition yang cukup. Macam coach, coach amik Herbalife Shake untuk bekalkan nutrient yang cukup. Herbalife Shake ni bukan kategory supplement. Dia kategory makanan. Macam ala ala fast food McD semua tapi this type yang sihat. So mudahla sibuk pum, tak abaikan kesihatan diri dan tak abaikan kesihatan baby. Dan paling best shake ni membantu manage berat lebih mudah. Yeayyy ðŸ‘¶
So itu sahaja sharing diri coach. Takperlu complicated apa pum. . Sama je macam kita jaga berat ketika tidak pregnant. Makan bersederhana. Pilih makanan natural food. Eat healthy.

HERBALIFE UNTUK KURUS

Nak bermula program kurus 30 hari 



Whatsapp 0169450897
Whatsapp 0169450897