TIP KURUS TANPA MAKAN NASI

JEMU MAKAN NASI? 7 KARBO TERBAIK PENGGANTI NASI


Ramai orang suka elakkan karbo dengan alasan karbo menggemukkan. Tapi the real thing is badan kita perlu karbo dalam kuantiti moderate sama dengan badan kita perlu protein dan lemak. Mengelak karbo 100% akana menyebab metabolisma drop dan paling tak best berat turun tapi yoyo sangat. Tak best kann. Kita nak kurus sampai bila bila bukan sebulan dua.

So jom kita tengok apa pengganti karbo selain nasi:



1. KENTANG
Kentang juga boleh menjadi penganti nasi kerana ia memberikan tenaga kepada badan. Namun, pastikan makan dengan kukus atau rebus sahaja. Goreng bukan option yang bagus kerana ia akan menyebabkan kalori jauh lebih tinggi.






2.NASI PERANG
Nasi perang mempunyai kalori yang hampir sama dengan nasi putih dan tidak memberi perbezaan ketara dari kalori untuk turun berat. Itu sebabnya saya tidak pernah meminta coachee makan nasi perang untuk kurus. Tapi nasi perang membantu dari segi membuat kita kenyang lebih lama kerana gylecemic index lebih renda. Malah nasi perang juga bagus untuk kesihatan kerana ada fiber tinggi dan lebih zat.




3.PASTA
Pasta juga boleh digunakan menganti kan nasi untuk keperluan karbo anda. Nak lebih bagus adalah pasta gandum kerana pasta gandum ada serat yang lebih tinggi mencapai 2x ganda. Serat yang lebih tinggi membuatkan anda kenyang lama.


 
 
5.OATMEAL
Oatmeal adalah campuran yang baik dari serat larut dan serat tidak larut. Serat larut adalah jenis serat yang boleh menurunkan kolesterol darah. Dan serat tidak larut dapat membantu menjaga pencernaan berjalan lancar. Oatmeal juga boleh menjadi menu sarapan anda ketika diet. Tapi elakkan oat 3 in 1 kerana ia biasa mengandungi gula tinggi.




4.ROTI
Roti juga boleh menggantikan nasi. Contohnya, ketika lunch, kita boleh makan 2 keping roti gandum menggantikan nasi. Nak lebih baik, amik roti wholemeal berbanding roti putih. Roti wholemeal bagus untuk kesihatan dan membuat kita kenyang lebih lama.




6.QUINOA
Quinoa juga boleh jadi alternative sekali sekala jika bosan dengan nasi. Quinoa menyimpan serat yang tinggi dan juga mengandungi protein yang lebih tinggi jika dibandingkan dengan biji-bijian yang lain.





7.BUAH-BUAHAN
Buah-buahan juga sumber karbohidrat. Pilihlah buah yang tinggi serat seperti pisang, pir, epal, dan raspberry. Buah yang membantu turunkan berat badan dengan lebih berkesan ialah pear, epal dan jambu batu.

 PROGRAM KURUS EDISI JULY SUDAH DIBUKA!!!

❌ Bukan diet kalori. ❌ Bukan diet protein.
❌ Bukan ubat kurus.

Program kita turun berat dengan NUTRISI seimbang. Senang turun, senang kekalkan penurunan.
  
✔️Turun lemak, Shaping dan Power Inchloss
✔️Sarapan dan dinner dibekalkan
✔️Boleh makan nasi untuk kurus
✔️Supportive Group Coaching
🔴Coach jiha 0169450897
🔴9 tahun Coach Pengurusan Berat Badan Wanita

Nak kurus dengan lebih berkesan? Ada coach yang guide dengan jaminan pulangan wang jika anda commit?


WHATSAPP 0169450897

WHATSAPP 0169450897