TIP KURUS MULA DIET TAHUN BARU

Ada AZAM NAK KURUS TAHUN BARU 2020?


Ramai orang bila tahun baru semangat nak kurus. Tapi semangat itu mesti disertai dengan usaha. Tanpa usaha atau cara yang betul,  diet itu cenderung untuk menjadi separuh jalan. Dan sedar sedar dah sampai akhir tahun dan maka bertahun kurus tinggal azam. 

So berikut adalah 

5 TIP DIET UNTUK JADIKAN AZAM KURUS 2020 SEBAGAI REALITI.

1.Declutter. PENTING! 
Bersihkan facebook, instagram kita dari page makanan viral, resepi resepi kek, dessert atau apa apa yang tidak allign dengan azam kita. Sangat suka untuk kita diet tapi hari hari bila kita buka fb, kita dibelanja gambar gambar makanan yang menggugat iman. Macam suami coach sendiri bagitahu apabila dia bertukar follow page makanan kepada follow page kereta, page saham dan page telefon, minat mengejar makanan tu sangat kurang. Dan ia sangat membantu untuk on track ketika berdiet.

Selain itu, penting juga untuk kita bersihkan dapur rumah kita dari makanan yang tidak sepatutnya boleh dimakan. Jangan beli kentang uituk anak. Jangan beli biscuit. Jangan beli stok keropok lekor. Walaupun niat untuk anak, tapi Sangat sukar untuk kita tidak makan lika ia di deppen mata kita.  Jangan mengharap iman yang tidak kuat utk tahan godaan. Bila sesuatu tu tidak bagus untuk kita makan, ia juga tidak bagus untuk anak anak kita. So elakkan beli dari awal dan kita akan perasan, duit kita sangat jimat. 

2.Start slow down to separate toxic people yang suka perkecilkan diet

Mereka yang jenis suka memerli dan buat kita down until teruskan diet. Ini bukan bermaksud untuk putus kawan, tapi jarakkan dulu diri sehingga kita betul betul kuat iman. Lama lama apabila mereka lihat kita konsisten, mereka akan respect kita.

3.Start utk masukkan aktiviti exercise/hiking/running sbg weekend aktiviti instead jalan jalan cari makan

Ramai mengadu saya waktu hari bekerja tiada masalah untuk ikut meal plan, tapi masalahnya adalah apabila hujung minggu. Alang alang dah jalan mall, mesti ada makan makan. 
Kalu mak coach punya tip bila weekend, biasa dia bawak anak anak jalan pantai melihat keindahan alam bukan berkelah. So biasa aktiviti hujung minggu kami sama seperti hari biasa. 
.
4. Betulkan mindset dari awal.

 Jadikan makan sebagai healthy habit bukan restriction. Ramai orang diet tak makan itu ini, sebab rasa takboleh. Sebab nak kurus contohnya. Tapi bila dah kurus, dia cenderung untuk makan semua benda. Ini semua disebabkan mindset bermula yang tidak tepat.

 Tapi cara yang betul adalah kita tak makan itu dan ini sebab ia tidak sihat contohnya. Terlalu banyak minyak, terlalu tinggi gula. Rasa macam kesian badan kalu bagi makanan tidak sihat. Mindset begini baru mudah  kurus dan kekal berat sampai bila bila.

5. Pilih diet yang anda gembira. 

Jika tidak, diet itu kemungkinan akan jadi separuh jalan. Contoh; Ramai orang diet tak makan nasi. Sebab nak kurus cepat. Tapi memagla tak gembira sebab rakyat Malaysia hari hari makan nasi. So jangan pilih diet begitu. Ada banyak lagi cara diet yang boleh digunakan untuk kurus berkesan. Malah coaching kita pum boleh kurus dengan makan nasi hari hari.

So untuk orang baru yang masih blur mencari cara kurus yang sesuai, jom sertai coaching kurus 30 hari kami.

Tekan sini untuk mengetahui lebih lanjut.

Tekan sini lihat testimoni customer kami yang join untuk KURUS TAHUN BARU tahun lepas.